Legea functionarii asociatiilor de proprietari, primita cu bratele deschise
Replica de Constanta
Luni, 29 Octombrie 2007
577
Legea 230 din 2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, a adus imbunatatiri majore in ceea ce priveste bunul mers al acestora. De la plata in mod pausal a serviciilor si pana la salariul pe care urmeaza sa il aiba un administrator, legea a adus, in opinia celor care conduc asociatiile de proprietari, foarte multe clarificari in ceea ce priveste activitatea depusa.
Presedintele Federatiei Asociatiilor de Proprietari din Municipiul Mangalia, Ion Sapartoc, este de parere ca actuala lege era foarte necesara pentru clarificarea unor aspecte legate de functionarea asociatiilor: "Au fost aduse imbunatatiri vechii legi, iar pe langa acestea s-au adaugat si o serie de alte noutati, cum ar fi repartizarea cheltuielilor in cazul unor pierderi in sistemul de apa curenta, dar si reglementarea activitatii angajatilor asociatiilor", ne-a declarat Ion Sapartoc. Printre punctele "binevenite" pentru activitatea asociatiilor de proprietari se numara si repartizarea pierderilor de apa potabila. Pana in prezent aceste pierderi erau platite pausal de fiecare apartament in parte, in functie de numarul de locatari. "De acum inainte aceste pierderi vor fi suportate proportional cu consumul, adica la un apartament care consuma mai mult si proportia platita pentru pierderi va fi mai mare. Este normal, pentru cine consuma mai mult si pretul sa fie ceva mai ridicat", este de parere Ion Sapartoc. Prin normele de aplicare ale noii legi a asociatiilor de proprietari au fost stabilite si modalitatile de remunerare a angajatilor asociatiei. Administratorul si presedintele de asociatie vor putea munci pe baza de contract de prestari servicii si nu prin contract de munca, ca pana acum. "Asa nici nu se mai platesc atatea impozite, pentru ca, oricum, salariul era foarte mic", afirma Ion Sapartoc, presedintele Federatiei Asociatiilor de Proprietari din Mangalia.
Firmele specializate vor gestiona pe viitor asociatiile de proprietari
O noutate pentru municipiul Mangalia o constituie aparitia firmelor de administrare a asociatiilor de proprietari. Deja, la nivel local, mai multe asociatii au fost preluate de astfel de firme. Una dintre acestea, avand datorii foarte mari, de aproape un miliard de lei vechi, nu si-a putut gasi un administrator. In urma expertizarii de catre o firma de administrare, s-a reusit reducerea acestei sume la circa 700 de milioane de lei vechi. O astfel de firma este ideala pentru asociatiile ale caror sefi nu au putut sa o administreze asa cum trebuie sau pentru cele unde proprietarii nu reusesc sa se inteleaga. "Este drept, o astfel de firma costa ceva mai mult decat un administrator", este de parere Ion Sapartoc. "Daca pentru un administrator o familie din Mangalia plateste in medie 60 de lei de fiecare apartament, o firma nu poate gestiona asociatia cu mai putin de 180 de lei de apartament. Insa, in acesti bani sunt incluse verificarea contabila anuala, firma devenind "managerul" asociatiei de proprietari. Firma are contabili autorizati, precum si organe juridice, care iau imediat masuri in cazul restantelor mari, la fel cum se intampla si in restul Uniunii Europene", a mai spus Sapartoc.
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
577
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
577
TVR
Luni, 3 Februarie 2025
577
Antena3
Luni, 3 Februarie 2025
577